یک پدر و مادر خوب چه ویژگی هایی دارد و مهم ترین وظایف او چیست؟



برای اینکه یک پرستار بچه خوب باشید، باید زمان، توجه و گاهی اوقات هوش زیادی صرف کنید. شما باید قوانین رفتار با کودک را بدانید، چگونه کودک را سرگرم کنید و در مواقع اضطراری چه کاری انجام دهید.

یک اهدا کننده خوب استخدام کنید

چه برای اولین بار با نوزادی همراه باشید و چه سال هاست از کودک نگهداری می کنید، این مقاله 11 نکته برای اینکه یک پرستار بچه موفق باشید را ارائه می دهد.

1- درک واقعی سطح توقع خانواده از یک مراقب خوب:

قبل از شروع کار به عنوان پرستار کودک، به دقت در مورد توانایی ها و محدودیت های خود فکر کنید. در مرحله بعد، از والدین کودک سؤالات دقیق و دقیقی در مورد انتظارات و نیازهای آنها از پرستار کودک بپرسید.

پاسخ به این سؤالات به شما کمک می کند تا تعیین کنید که آیا می توانید این شرایط را برآورده کنید یا خیر.

هنگامی که درک بهتری از شرایط و سطح انتظارات یک خانواده داشته باشید، به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که آیا برای آن خانواده مناسب هستید یا خیر.

همیشه تعداد و سن کودکانی را که از آنها مراقبت خواهید کرد، در نظر بگیرید.

به این دلیل که مراقبت از چند فرزند در سنین مختلف چالش های خاص خود را دارد و همچنین بر حقوق یک پرستار بچه تأثیر می گذارد.

2- ارتباط مستمر و مستقیم با والدین

وقتی از کودکی مراقبت می کنید، احساس نکنید که باید خودتان با آن کنار بیایید، اگر سوال یا مشکلی دارید، همیشه با والدین فرزندتان تماس بگیرید.

این می‌تواند به سادگی گفتن «شعرهای بیشتری پیدا نمی‌کنم» در تلفن، یا به سختی گفتن به والدین «پسرت خیلی ناراحت است و من مطمئن نیستم چیست، آرام می‌شوم». من هر کاری که فکر می کردم درست است انجام دادم، اما آرام نبود."

با پرستار بچه و بچه بازی کن

همچنین باید در مورد هر گونه نگرانی در مورد کودک به ما اطلاع دهید، مثلاً آیا فرزند همسایه مجاز است به خانه بیاید و در اتاق کودک با کودک بازی کند. یا اگر زمانی که پرستار بچه در خانه است به یکی از اقوام مانند خاله یا عمو اجازه داده شود که وارد خانه شود و با کودک ارتباط برقرار کند؟

با حفظ ارتباط مداوم و مستمر با والدین، اعتماد والدین را به خود افزایش می دهید. این نشان می دهد که شما می خواهید از سلامت و ایمنی فرزند خود اطمینان حاصل کنید.

البته سعی کنید از تماس های مکرر و غیر منطقی با والدین خودداری کنید اما در مواقع لزوم با آنها تماس بگیرید و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

3- مانند یک پرستار بچه خوب برای همه چیز آماده شوید:

اولین اولویت شما به عنوان پرستار کودک این است که کودک را تحت مراقبت خود نگه دارید. این بدان معنی است که شما باید برای هر مشکل یا اضطراری که ممکن است ایجاد شود آماده باشید. لیستی از شماره تلفن های مهم و ضروری را تهیه کرده و در مکانی قابل مشاهده پیوند دهید تا بتوانید در موقعیت های مهم به سرعت با آنها تماس بگیرید.

بهتر است به والدین کمک کنید تا فهرستی از آلرژی های فرزندشان (غذا، فصلی، حیوان خانگی و ...) تهیه کنند و در صورت بروز واکنش آلرژیک چه کاری انجام دهند. بیاموزید که چه نوع اسباب بازی ها و غذاهایی می توانند در مجرای تنفسی کودک شما گیر کرده و باعث خفگی شوند تا بتوانید از آنها اجتناب کنید.

آمادگی برای شرایط سخت به شما این امکان را می دهد که در شرایط اضطراری تصمیمات درستی بگیرید.

4- آگاهی بیشتر با استفاده از تجربیات دیگران:

برای کسب تجربه در زمینه خدمات نگهداری از کودک، بهتر است با سایر پرستاران خوب و با تجربه صحبت کنید و همچنین در دوره نگهداری از کودکان با انواع امکانات نگهداری از کودک آشنا شوید.

آشنایی با تجربه پرستاری کودکان

5- نظم و انضباط و دایه خوب

به عنوان یک پرستار کودک، این وظیفه شماست که برنامه زمانی تعیین شده توسط والدین برای کودک را دنبال کنید. این برنامه باید شامل زمان دقیق وعده غذایی، خواب و بازی برای هر روز باشد.

فهرستی از انواع غذاهایی که باید تهیه کنند، مدت زمانی که می خوابند و چه بازی هایی مجاز هستند، تهیه کنید.

ایجاد یک برنامه روشن برای روز کودک به محدود کردن موقعیت هایی که باعث بی نظمی و سرگردانی می شود کمک می کند.

6 - فعال و سرگرم کننده

سرگرم کردن کودک در مقابل تلویزیون یا صفحه کامپیوتر می تواند آسان باشد. در حالی که یک سرپرست خوب می تواند کودک را در فعالیت های مفید و سودمند دیگری در خلاقیت مشارکت دهد.

ابتدا قوانین والدین در مورد زمان و نوع بازی که فرزندشان مجاز به بازی است را به خاطر بسپارید. همچنین از والدین بپرسید که آیا فرزندشان می تواند به زمین بازی برود، اسباب بازی های مورد علاقه آنها چیست و چه بازی ها و وسایل الکترونیکی ممنوع است.

سپس بهترین فعالیت ها را برای فرزندشان برنامه ریزی کنید تا کاری را با خوشحالی انجام دهد.

رعایت اصول فرزندپروری

7- به قوانین و محدودیت های موجود احترام بگذارید:

بچه ها شما را امتحان می کنند و سعی می کنند محدودیت های موجود را محدود کنند و در غیاب والدین از خطوط قرمز عبور کنند. آزمایش پرستار و اینکه چقدر می تواند بر او مسلط شود و قوانین را تغییر دهد بخشی از روند رشد کودک است.

ممکن است وسوسه شوید که به کودک اجازه دهید قوانین والدین خود را زیر پا بگذارد تا شما را به عنوان یک "رفیق" در حال تربیت فرزندان ببیند. اما تسلیم نشو

اتخاذ ساختارها و مرزها بهترین تأثیر را بر زندگی آینده کودک دارد زیرا به کودکان کمک می کند تا نظم بیشتری داشته باشند و زندگی خود را کنترل کنند.

قوانین والدین را درک کنید و به آنها عمل کنید حتی اگر مخالف هستید، در حضور کودک به والدین اعتراض نکنید و در غیاب کودک توصیه های خود را با آنها در میان بگذارید.

همچنین بدانید که خوردن یک کلوچه اضافی یا ده دقیقه بیشتر بیدار ماندن برخلاف قوانین نیست و تا زمانی که نسبت به سایر فعالیت های فرزندتان مسئولیت پذیر و کوشا باشید، والدین و فرزند همیشه به شما به عنوان یک پرستار بچه خوب احترام می گذارند.

8- همیشه مراقب کودک باشید

همیشه خطراتی در خانه و بیرون وجود دارد. آمادگی اضطراری کافی نیست. شما باید همیشه مراقب کودک باشید و از خطرات احتمالی جلوگیری کنید.

به کودکی که از او مراقبت می کنید نزدیک باشید. وقتی در زمین بازی هستید، تلفن همراه خود را کنار بگذارید. همیشه چشم خود را به کودک نگاه دارید و عینک را در نیاورید.

9- انتقاد:

این احتمال وجود دارد که کاری انجام دهید که باعث ناراحتی یا نگرانی والدین شود. به نگرانی های والدین گوش دهید و درک کنید.

از والدین خود بپرسید که چگونه می توانید کارها را بهتر انجام دهید و به آنها اطمینان دهید که اشتباهات قبلی را مرتکب نخواهید شد.

یک مراقب همدل

10- مهربان و همدل باشید:

یک دایه خوب حتی زمانی که مجبور است با کودک سختگیر باشد، همدل و مهربان است. کودکان می توانند در عین حال انعطاف پذیر و شکننده باشند.

به یاد داشته باشید که آنها هنوز در حال یادگیری و رشد هستند. اشتباهات آنها را درک کنید. وقتی کودک ناراحت است با عشق به او گوش دهید. دلسوز باشید و به کودک بگویید که محرم اسرار او هستید.

11- پسر خوب منعطف است

گاهی اوقات ممکن است والدین دیر به خانه برسند یا مجبور شوند زودتر خانه را ترک کنند. در این شرایط به عنوان یک پرستار کودک سعی کنید انعطاف پذیر باشید.

با والدین خود در مورد مرزهای خود شفاف باشید، اما در صورت لزوم انعطاف پذیر باشید. این به والدین نشان می دهد که شما فردی قابل اعتماد هستید.

مطالعه از رفرنس: https://avalsafiresalamat.com/پرستار-کودک/


[ بازدید : 1983 ] [ امتیاز : 2 ] [ نظر شما :
]
[ جمعه 2 تير 1402 ] [ 17:51 ] [ سئوکار ایرانی ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر