مهمترین دلایل ریزش مو چیست؟


علل ریزش مو علل ریزش مو
پوست و مو همیشه مهمترین بخش زیبایی انسان است، اما گاهی اوقات این موارد مشکلاتی را به همراه دارد که انسان را ناراحت می کند.
انواع مختلفی از موها در مدل های مختلف وجود دارد مانند موهای بلند، موهای کوتاه، موهای کوتاه، موهای برهنه یا موهای مجعد که هر فردی می تواند با توجه به نوع مو و شخصیت خود به آن حالت دهد که می توان از آن به عنوان یکی از مهم ترین آنها نام برد. دلایل برای زیبایی مو ... ریزش مو دلایل متفاوت و متفاوتی دارد، گاهی اوقات این ریزش مو می تواند طبیعی باشد در ادامه این مطلب به علل ریزش مو می پردازیم پس با ما همراه باشید.
قبل از پرداختن به علل ریزش مو، ابتدا بدانیم که سر هر فرد صدها هزار تار مو دارد، مو رشد هر شاخه متفاوت از شاخه بعدی است. هر مو 12 میلی متر در ماه رشد می کند و 2 تا 6 سال ماندگاری دارد. پس از پایان عمر، رشد مو متوقف شده و شروع به ریزش می کند، بنابراین این نوع ریزش مو طبیعی است و شاخه های دیگر مو جایگزین آن می شود.
عنوان اصلی این صفحه نمایش
ریزش مو چقدر طبیعی است؟
گاهی اوقات وقتی موهایتان را شانه می کنید یا از خواب بیدار می شوید، چند تار مو روی شانه یا لباستان پیدا می کنید و جای نگرانی نیست و ربطی به آن ندارد.ریزش مو.
همچنین بخوانید : گرد و غبار دوره ای چیست؟ (علل، انواع و درمان)
اگر در طول روز 50 تا 100 تار از بدن خود را از دست بدهید، این کاملا طبیعی و طبیعی است و نیازی به نگرانی نیست.
چه زمانی باید نگران ریزش مو باشیم؟
زمانی که ریزش موی شما نگران کننده و ترسناک می شود، زمانی که موهایتان به صورت دسته ای می ریزد و پس از مدتی متوجه کمبود حجم موهایتان می شوید و باید به متخصص مو مراجعه کنید.
انواع ریزش مو؟
الگوهای ریزش مو متفاوت است:
تمام قسمت های سر شما دچار ریزش مو می شود.
وسط سر خالی است
قسمت های توخالی سر به شکل سکه
مو از خط پیشانی می ریزد
21 دلیل برای ریزش مو
فشار فیزیکی:
ریزش مو می تواند ناشی از ضربه به سر، جراحی یا آنفولانزا باشد که باعث ریزش موقت مو می شود.
عواقب خجالت:
گاهی اوقات در دوران بارداری شاهد ریزش مو هستیم که عمدتاً در هنگام زایمان یا در دوران بارداری دیده می شود که ممکن است ناشی از تغییرات هورمونی باشد.
استفاده زیاد از ویتامین A:
با توجه به ساختار و ساختار پوست و مو، مصرف بیش از حد هر نوع مکملی مطمئناً ریزش مو را تحریک می کند.
کمبود پروتئین:
اگر رژیم دارید، بهتر است پروتئین را در رژیم غذایی خود فراموش کنید موهای شما پس از دو تا سه هفته به دلیل کمبود پروتئین می ریزد
الگوهای طاسی مردانه!
به طور کلی، مردان بالای 60 سال دچار ریزش مو می شوند که می توان علت آن را طاسی الگوی در آنها دانست که ناشی از ترکیبی از ژن ها و هورمون ها در بدن است.
بیشتر بخوانید: نحوه استفاده از وازلین برای از بین بردن موهای زائد
دودمان:
گاهی حتی در سنین خاصی شاهد ریزش مو در خانم ها هستیم که ممکن است به دلیل وراثت باشد، پس بهتر است به گذشته نگاهی بیندازید تا متوجه شوید که آیا این نوع ریزش مو در خانواده شما در این سن وجود دارد یا خیر. اینطور نیست؟
لازم به ذکر است که در خانم ها بر خلاف آقایان خط پیشانی عقب نمی نشیند و در عوض موها نازک می شوند و مرکز موها به وضوح نمایان می شود.
هورمون های زنانه
تغییر در هورمون های بارداری نیز می تواند باعث ریزش مو شود که می تواند با قطع قرص های ضد بارداری نیز ایجاد شود. ریزش مو در دوران یائسگی با تغییرات هورمونی نیز ممکن است رخ دهد.
فشار روحی:
طلاق، مرگ عزیزان، مراقبت از والدین بیمار و مسن می تواند باعث ریزش مو به عنوان استرس عاطفی شود که البته به ندرت اتفاق می افتد.
کم خونی:
در بین زنان 20 تا 49 ساله، حداقل یک زن به دلیل کمبود آهن و کم خونی دچار ریزش مو شده است و بهتر است برای روشن شدن مشکل، آزمایش خون انجام شود.
کم کاری تیروئید:
غده تیروئید غده کوچکی در جلوی گردن است که به طور مداوم هورمون هایی برای متابولیسم بدن ترشح و تولید می کند. نارسایی این غده باعث کاهش میزان این هورمون ها می شود که باعث ریزش مو می شوند.
کمبود ویتامین B:
می توان گفت یکی دیگر از دلایل ریزش مو کمبود ویتامین B است که بسیار نادر است.
همچنین بخوانید: درمان پلاکت با پلاسمای غنی از پلاکت چیست؟ (مزایا و مشکلات)
مسائل حفاظتی:
وقتی بدن بر خلاف بدن عمل می کند باعث بیماری های خود ایمنی می شود یکی از این بیماری ها آلوپسی آره آتا است که باعث ریزش مو می شود.
کاهش وزن شدید:
گاهی رژیم غذایی و کاهش وزن نیز می تواند باعث ریزش موی ناشی از استرس بدن ناشی از کمبود ویتامین و تغذیه نامناسب شود.
شیمی درمانی:
داروهایی که برای مبارزه با سرطان استفاده می شوند نیز متاسفانه می توانند باعث ریزش مو شوند. شیمی درمانی یک بمب هسته ای است که سلول های در حال رشد را از بین می برد و همچنین می تواند سلول های مو را از بین ببرد.
سندرم تخمدان پلی کیستیک:
تخمدان پلی کیستیک یکی دیگر از عدم تعادل در هورمون های زنانه است که باعث ایجاد کیست تخمدان، افزایش وزن، خطر دیابت، ناباروری و در نهایت ریزش مو می شود.
مصرف داروهای رقیق کننده خون و داروهای ضد افسردگی:
مصرف داروهایی مانند رقیق کننده های خون و داروهای ضد افسردگی می تواند باعث ریزش مو شود.
سایر علل ریزش مو
شکل دهی و مدل سازی بیش از حد
تریکوتیلومانیا
سن افزایش می یابد
استروئیدهای آنابولیک
شایع ترین علل ریزش مو
اریتاس
خرس
اختلال در عملکرد غده تیروئید
سندرم افسر پلیس
مصرف داروهای خاص
قطره پول
رژیم غذایی نامناسب
آنلیز کردن
استرس سنگین

https://fatemehhabashi.com/causes-of-hair-loss/


[ بازدید : 5667 ] [ امتیاز : 2 ] [ نظر شما :
]
[ يکشنبه 1 آبان 1401 ] [ 12:34 ] [ سئوکار ایرانی ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر