شروع با آتشگاه اصفهان



ارتفاع این آبشار زیبا حدود 4 متر است. باغ صخره ای وسعتی بالغ بر 2500 متر مربع دارد که ارتفاع آن به 3 متر می رسد. در باغ گلها اصفهان در فصل پاییز بیشتر از ۷۰۰ گونه گل های باغچه ای کشت می شود که زیبایی خارق العاده ای را به وجود آورده است. در این قسمت باغچه هایی وجود دارند که انواع گل رز در آن کاشته می شود. هر کدام از این موارد به باغچه هایی کوچکتر تقسیم شده اند تا زیبایی شگرفی را به چشم کشند. از دیگر کلیسا هایی که در نزدیکی میدان جلفا واقع شده کلیسای بیت اللحم می باشد. پس کلیسای مریم و هاکوپ در جلفا ساخته شد. منبع عکس: esfahan.naslefarda.netمجموعه کلیسای مریم و هاکوپ به دوران صفوی میرسد و در محله نو جلفا اصفهان قرار گرفته است. کاخ عالی قاپو، محله دیدنی جلفا و خانه مشروطیت اصفهان هم به آن نزدیک هستند. آکواریوم دیگری هم در پارک دلفینهای کیش قرار دارد که خانه سفرهماهیهای عظیمالجثه است. برای شب هنگام نیز از نورپردازی های زیبای استفاده کرده اند که با کمک پایه های بلند به همراه پروژکتور نور ملایمی در مسیر حرکت وجود دارد. پس این شبستان نیز مستطیل شکل بوده و اگر سرتان را بالا بگیرید کاشیکاریهای فوقالعاده زیبای لاجوردی را خواهید دید که برایتان تداعی از آسمان را خواهند داشت. راه اندازی مجموعه زیبای باغ گلها در حاشیه زاینده رود جزء اقدامات کم سابقه شهرداری اصفهان است که در داخل این باغ چندین بخش تفریحی، آموزشی، فرهنگی و تحقیقاتی راه اندازی کرده است. نوروز را به پا می داریم چون رهپویان و فرزندان ، جمشید نخستین برگزار کننده جشن نوروز و پدر ایران زمین ،کورش بزرگ بنیان گذار ایران یکپارچه، داریوش بزرگ مردی که مرزهای ایران را چنان گسترش داد که هیچگاه هیچ فردی نتوانست کار او را تکرار نماید و سازنده کانالی که دریای سرخ را به دریای مدیترانه می پیونداند که امروزه سوئز نامیده می شود ،بابک بزرگ مرد دوران خویش و نخستین فردی که دربرابر استیلای تازیان تا پای جان به مبارزه برخاست، فردوسی زنده کننده زبان ملی فردی که نگذاشت ایرانیان همانند مصریان و مردم سوریه زبانشان به زبان تازی (عربی) دگرگون یابد و مصدق پیر مبارزی که به چند سده چیرگی بیگانه بر ایران زمین پایان داد و هزاران شهید نامی و گمنامی که در راه میهن مهرورزانه جان باختند تا نام ایران و ایرانی زنده بماند.

پارک آل ممزر دبی اگر از اتوبوس استفاده میکنید در میدان انقلاب پیاده شده و چند دقیقه تا پل پیادهروی کنید. سرعت خوردن گوشت در این ماهی ها به حدی است که اگر یک گاو زخمی را در آب بیاندازید در مدت تنها 15 دقیقه چیزی به جز استخوانهایش را روی آب نخواهید دید! در این مجموعه تنها بازدید از ماهیان صورت نمیگیرد، بلکه علاوه بر بازدید شما می توانید برخی از آبزیان را لمس کرده و به آن ها با دست، شیشه شیر و پستانک غذا دهید. 4- ما همانند تاکسیهای اینترنتی در خیابانهای تهران راننده را با کپی مدارک استخدام نمیکنیم بلکه از طریق مصاحبه و گزینش و با اصل مدارک جذب و استخدام میشوند . این نظر را مطالعات و پژوهش های انجام شده بر روی آتشکده های بر جای مانده از دوران ساسانی در نطنز و کاشان و یزد و آذربایجان و نائین تأیید میکنند چرا که در آن روزگاران آتشکده ها را بر روی کوه یا بر فراز تپه نمی ساختند بلکه آتشکده ها در مکانهایی احداث می شدند که دسترسی به آنها آسان باشد بنابراین می توان با قاطعیت آتشگاه اصفهان را نشانه ای از حضور تمدن های قدیم تر از ساسانی و سلسله های قبل از آن به شمار آورد.

گذرگاه هایی برای رفت و آمد گردشگران در نظر گرفته شده که با سنگ های گرانیتی پوشید شده اند. آکواریوم اصفهان اولین تونل بزرگ آکواریوم در کشور است این آکواریوم که در عمق هفت متری زمین قرار گرفته است ۳۵ متر طول دارد و شامل قسمت هایی از جمله آکواریوم قاب دیواری، آکواریوم استوانه ای و آکواریوم لمسی می شود. به خاطر شرایط اقلیمی اصفهان و کم بودن گل در فصل زمستان، در ضلع شمال شرقی باغ گل ها، گلخانه ای به مساحت 700 متر مربع ساخته اند. چهار برکه در این باغ طراحی شده است و محل زندگی اردک ها، فلامینگوها، پلیکان ها، قوها و جانوارانی از این دست هستند. این ساختمانی بسیار ساده شامل دو اتاق کوچک بدون هیچگونه ارزش معمارى و فقط یک قطعه کاشیکارى به صورت ستارهٔ چهار پر در آن قرار دارد. علاوه بر این بناها دویست حجره دو طبقه پیرامون میدان واقع شدهاست که عموماً جایگاه عرضهٔ صنایع دستی اصفهان میباشند. این بنا با معماری برجسته و تزیینات قابلتوجه از هنرمندان مشهور ایرانی، یکی از زیباترین نمونههای معماری دوره صفویان را پیش روی چشمان شما قرار میدهد؛ عمارتی که سالانه هزاران گردشگر داخلی و خارجی از آن دیدن میکنند و از مهمترین بخشهای آن میتوان به سر در ورودی کاخ، تالارهای مجلل، تالار موسیقی در بالاترین طبقه، پایههای اصلی این عمارت و آثار هنری برجسته در نقاط مختلف عمارت عالی قاپو (ستونهای چوبی آینهکاریشده، حوض ایوان، کاشیهای هفت رنگ، نقوش اسلیمی، مقرنسکاری، فرشهای پر نقشونگار، گچ کاریها و نقاشیها) اشاره کرد.کاخ عالی قاپو با ۱,۸۰۰ متر مربع مساحت، ۶ طبقه و ۳۸ متر ارتفاع، عنوان بلندترین کاخ عهد صفوی را دارد. طبق این قاعده، میبایست پس از انجام این کار در ۷ دوره، در دوره هشتم، به جای سال چهارم، بر سال پنجم یک روز بیفزایند.

پس از گذر زمان و به دلایل مختلف اجتماعی، فرهنگی و بهداشتی از سال­های ۱۳۲۰ خورشیدی شیوه­ دفن مردگان زرتشتی با روشی شبیه به دفن مردگان آیین اسلام انجام می­شود. در ضلع شرقی باغ در انتهای محور اصلی یک آمفی تئاتر روباز قرار گرفته که به منظور برگزاری نمایشگاه های مختلف و مراسم جشن و سخنرانی مورد استفاده قرار می گیرد که این فضا با کمک تنه درختان ایجاد شده است. از تنه ی درختان برای صندلی فضای آمفی تئاتر استفاده شده است. نوروز در ایران و افغانستان آغاز سال نو محسوب میشود و در برخی دیگر از کشورها تعطیل رسمی است. این مرکز باسابقهترین مرجع رسمی برگزارکننده دورههای تکثیر و پرورش ماهیان زینتی در کشور است. مرکز خرید کوثر: برای خرید از این مرکز در خیابان چهارباغ بالا، روبهروی مجتمع آبنوس واقع شده است. بخش میانی بنا نسبت به سایر طاق نماها، ارتفاع بیشتری دارد و همچنین دارای تزیینات مفصل کاشی کاری می باشد به همین دلیل و به احتمال زیاد این قسمت، مکانی برای برزگان شهر بوده تا به عنوان بالاترین مقام های دولتی در مرکز تکیه مستقر شوند و به تماشای مراسم تعزیه مشغول گردند که در محوطه میانی (میدان) اجرا می شد. این مکان دارای معماری های چشمگیر و زیبایی می باشد. در زمان صفویه باغهای بسیاری به دستور شاهان این سلسه و مخصوصا شاه عباس در اصفهان ساخته شد که پایه و اساس معماری آنها به صورت ۴ باغ بود. با توجه به این موضوعات در رابطه با این پل بی نظیر، افراد بسیاری وجود دارند که تنها نامی از این پل را شنیده اند و علاقه مند هستند تا دلیل این معروفیت و خاص بودن پل سی و سه پل را بدانند. براین اساس هنگامی که در بالادست حوزه آبخیز به دلیل ساخت سد و حفر چاههای عمیق و نیمهعمیق اضافهباری برای استفاده از آب تعریف میشود، حقابه مناطق پایین دست کور میشود.

با وجودی که بسیاری از آیینهای نوروزی در این کشورها بهصورت مشابه در این کشورها برگزار میشود، اما برخی آیینهای نوروز در این کشورها دارای تفاوتهایی با یکدیگر هستند. خواجه نازار یکی از افراد سرشناس و ثروتمند ارامنه در آن دوران بود که کمک بسیاری به ساخت جلفا نو کرد. بافت تاریخی یزد با داشتن هتلهای سنتی متعدد و خانههای تاریخی زیبایی که بسیاری از آنها به اقامتگاه و رستورانهای سنتی تبدیل شدهاند، محل مناسبی برای اقامت گردشگران و مسافران ایرانی و خارجی محسوب میشود که فرصت بازدید از اماکن تاریخی شهر را برای علاقهمندان فراهم میآورد. هنگامی که نام شهر اصفهان به گوشمان می رسد، تنها بناهای تاریخی و آثار باستانی آن منطقه در ذهنمان تداعی می شود. میدان امیر چخماق در بافت تاریخی و قدیمی شهر یزد قرار گرفته و شامل بناهای مختلفی مانند بازار، تکیه، مسجد، آب انبار و بقعه است هر کدام از بناهایی که در میدان امیر چخماق قرار گرفتهاند شاخصه تاریخی خود را داشته و به زیبایی و ارزش میدان می افزایند. قدمت برخی از اسناد و کتب تاریخی موجود در این کتابخانه به بیش از ۴۰۰ سال میرسد که از آنها در بخش بایگانی نگهداری میشود و دسترسی به این اسناد برای عموم وجود ندارد. برای دسترسی به این میدان باید در امتداد خیابان سلمان فارسی پیش بروید. یک تقلب هم از روی دست من بگیرید: بروید بالای پارکینگِ کوچه کلیسا و از بالا، گذر و مردم و کلیسا را از بالا در یک قاب تماشا کنید. برای بازدید از آکواریوم اصفهان میتوانید همهروزه از ساعت ۱۰ تا ۲۱ به این جاذبه مراجعه کنید. جذابترین بخش این آکواریوم، بخش تونلی آن است و وقتی وارد این قسمت میشوید، تصور میکنید که در اعماق اقیانوس هستید و میتوانید حرکت آزادانهی ماهیها، سفرهماهیها، لاکپشتها و سایر آبزیان را ببینید که در محیطی با دکوراسیون زیبا و مبتکرانه شنا میکنند.

اگر شما هم مشتاق هستید در میان دیوارهایی ۱۵۰۰ ساله شاید هم اندکی بیشتر یا شاید خیلی بیشتر بایستید به مهد تمدن و فرهنگ و اصالت سفر کنید. ۷- چون همه ساله برعده دانش آموزان شهرستانهای مختلف افزوده میشود وبرای تهیه وسائل تحصیل انهاناگزیربایدمبادرت نمودووضع مالی کشوراجازه نمیداد که دراین باب زیاده روی شودازابتدای سال تحصیلی جاری تصمیم گرفته شدازوجودکارمندانی که باسمتهای بازرس فنی بازرس وزارتی انجام وظیفه مینمودند وهمچنین عدهای که بادریافت حقوق شغل معینی نداشتند استفاده شود وبرای هریک ازآنهاکه ممکن بود درکارتعلیماتی ازوجودشان استفاده شودابلاغ تدریس صادر گردیدوبرای آقایان دبیران وآموزگاران ساعات کاربیشتری منظوروعدهای ازکارمندان دفتری مدارس نیزبتدریس گمارده شدندتاباین ترتیب حتی الامکان ازاستخدام جدیدکاسته شود. در قسمت شمالی باغ فضای یه مساحت 1170 متر مربع قرار دارد که حدود 132 گونه از انواع گیاهان دارویی و خوراکی که در مناطق مختلف ایران است، وجود دارد. گیاهان پیازی این گونه هستند که از طریق پیاز کاشت می شوند و بر خلاف دیگر درخت ها فاقد هسته یا تخم می باشند. زعفران یکی از گیاهان پیازی به شمار می رود. باغ گل های اصفهان در نزدیکی میدان و پل بزرگمهر و در کنار رودخانه زاینده رود یکی از نقاط دیدنی شهر اصفهان به شمار می رود. همینطور جالب است بدانید که وجوه سنتی و باستانی این شهر، باعث شده تا در سال ۱۳۹۶ در شمار میراث جهانی یونسکو قرار بگیرد. در این بازه زمانی مجموعه اغلب خلوتتر از دیگر زمانها است. اصفهان به عنوان یکی از تاریخی ترین شهرهای ایران محسوب می شود که در آن از بناهای تاریخی گرفته تا مراکز خرید و تفریحگاه های متفاوت وجود دارد. منبع عکس:go to yazdرستوران ترمه و ترنج در سال ۱۳۹۰ در بافت تاریخی یزد و محله فهادان افتتاح شد.

آب انبار سردار بزرگ یکی از سازههای تاریخی حیرت انگیز قزوین است که در محله راه ری، خیابان راهآهن این شهر واقع شده است. کلیساهای جلفا؛ 24 کلیسا در یک محله! کاروانسرای زین الدین یکی از ۹۹ کاروانسرایی است که شاه عباس در ایران ساخته با این تفاوت که معماری آن دایره ای است. در باغ گلهای اصفهان نورپردازی فوق العاده ای را در شب خواهید دید که چشمان شما را به خود خیره می کند. از زمان هرمز اول مرسوم شد که مردم در شب نوروز آتش روشن نمایند.همچنین از زمان هرمز دوم، رسم دادن سکه در نوروز بهعنوان عیدی متداول شد. اما سی و سهپل اصفهان در قسمت عریض رودخانه ساخته شد. اما بهتر است بدانیم که علاوه بر بناهای تاریخی، جاذبه های گردشگری متعددی در این شهر وجود دارند که یکی از آن آکواریوم اصفهان می باشد. شاید توی فیلمهای اروپایی/امریکایی زیاد دیده باشید؛ مدرسههای شبانهروزی با امکانات فراوان و قصههای فراوانتر؛ مدرسه فرانسویها یا کاتولیکها در محلهی سنگتراشها یکی از همین دست مدارس بوده است. حمام خان یزد در جایی پایینتر از سطح زمین ساخته شده است تا هم دارای فضایی خنک باشد و هم آب راحتتر به آن برسد. مجموعه خان یزد در سال 1365 در فهرست آثار ملی ایران ثبت گردید. ↑ «ابلاغ ثبت ملی هفت اثر فرهنگی تاریخی به استاندار اصفهان». به گزارش ایسنا، پس از گذشت ۹ سال از قرار گرفتن پروندهی این شهر تاریخی در فهرست میراث موقت جهانی، امروز یکشنبه (۱۸ تیر) «شهر تاریخی یزد» به عنوان یکی از نخستین شهرهای خشتی دنیا در چهل و یکمین اجلاس کمیته میرات جهانی یونسکو به ثبت رسید. از دیگر امکانات این آکواریوم میتوان به گرفتن عکس در کنار ماهیها، غذادادن به ماهیها، اتاق کودک، فیش اسپا و آزمایشگاه مجهز آکواریوم اشاره کرد. هیچ پلکان و یا نرده ای در کف بنا وجود ندارد، هیچ تونل و یا اتاقی که بین دو اتاق دیگر قرار داشته باشد مشاهده نمی شود و هیچ فضای اختصاصی و هیچ جایگاه ممتازی به چشم نمی خورد.

یک ارسی (پنجره) بالا رو، با شیشههای رنگی همراه با الحاقات مربوط به آن نیز در اتاق شاهنشین وجود داشت که اغلب سهدری یا پنجدری بود. سپس در طبقه همکف، برای دادن اطلاعات بیشتر به گردشگران، دفتری وجود دارد که اطلاعات تکمیلی باغ را به مدعوین می دهد. در میانه باغ بلبل که خود بخشی از باغ جهاننمای اصفهان بوده، عمارتی دو طبقه قد علم کرده است. دروازه ورودی این مسجد دو مناره با ارتفاع ۴۸ متر و کتبیه هایی از قرن ۱۵ دارد. این آکواریوم، بزرگترین نمایشگاه آبزیان آب شور کشور را دارد و نسبتبه سایر گزینهها در لیست بهترین آکواریوم ها در ایران کوچکتر است. آکواریوم بزرگ اصفهان که به عنوان اولین و بزرگ ترین تونل آکواریوم کشور شناخته شده است، در خیابان الفت، پارک ناژوان قرار دارد. روی حوض چهار ضلعی بنایی چهار ستونه با چند پله وجود دارد. چند گونه گیاهی در باغ گلهای اصفهان وجود دارد؟ برگزاری جشن نوروز در دوران ساسانیان چند روز (دست کم شش روز) طول میکشید و به دو دوره نوروز کوچک و نوروز بزرگ تقسیم میشد. این میدان شامل بازار، تکیه، دو آب انبار و مسجد است که در قرن 9 هجری در دوره تیموریان ساخته شده است و نام آن برگرفته از نام امیر جلال الدین چخماق از فرماندهان و امرای شاهرخ تیموری می باشد. خواجه نصير خواجه نظام خوش خيابان 3 1 آبان خيابان اپادان خيابان دمشق خيابان فاطمي خيابان كمالي خيابان كميل خيام داخلي داخلي فاز 1 دارآباد دامپزشكي دانشگاه الزهرا دانشگاه امام حسين دانشگاه اميركبير دانشگاه بهشتي دانشگاه شريف دانشگاه علم وصنعت دراختيار(توقف ) دربند دردشت دركه دروازه دولاب دروازه شميران دروس دزاشيب دلاوران دوراهي قپان دولت دولت آباد دولت يخچال ده ونك دهكده المپيك ديباجي راه آهن رودكي ري زرتشت زرگنده زعفرانيه زنجان زندان اوين سازمان آب ستارخان سازمان مديريت وبرنام سازمان وبرنامه سبلان جنوبي سبلان شمالي سپه حسن اباد سپه يادگار سپهبدقرني ستارخان ستاري سرباز سرخه حصار سردارجنگل سرهنگ سخائي سعدي سلسبيل سميه سوهانك سه راه افسريه سه راه اميرحضور سه راه آدران سه راه جمهوري سهره وردي جنوبي سهره وردي شمالي سهيل سيدخندان سيمتري جي سئول ش ژاندارمري شادآباد شادمان شالي فردوس غرب شانزده آذر شاه عبدالعظيم شاهپور شاهين جنوبي شاهين شمالي شريعتي شكوفه شمس آباد شمشيري شميران نو شوش شهدا شهران شهرآرا شهرزيبا شهرک آپادانا شهرك اميد شهرك آزادي شهرك آزمايش شهرك باقري شهرك بعثت شهرك چشمه شهرك دانشگاه شهرك راه اهن شهرك رسالت شهرك شريعتي شهرك شهيدباقري (همت شهرك كاروان شهرك محلاتي شهرك نفت شهرك نمونه شهرك ولي عصر شهرك هما شهروندمخابرات شيخ بهايي شيراز شيرپاستوريزه شيرودي صالح آباد صنعت طالقاني طالقاني (بيمارستان طرشت طرشت ـاكباتان ظفر/نفت ظفروليعصر عباس آباد عباسي عبدل آباد عشرت آباد علامه جنوبي علامه شمالي علي آباد عوارض قم فرجام فرشته فرمانيه فرودگاه امام فرودگاه مهراباد فرهنگسراي بهمن فلاح فلسطين قائم مقام قصرالدشت قصرفيروزه 1 قلعه حسن خان قلعه مرغي قلهك قنات كوثر قيطريه کارون کامرانيه کرج کرمان خودرو کريم خان کميل كاشانك كرج كيلومتري كردستان كرمان كيان شهر گاندي گرگان گلبرگ گمرك گمرك شهريار گوهردشت کرج گيشا لارستان لاله زار لشكر لشكرك لويزان متروصادقيه متروي شريف مجيديه جنوبي مجيديه شمالي محموديه مخصوص مرتضوي مرزداران مشيريه مصلي مطهري معلم مفتح جنوبي مفتح شمالي مقدس اردبيلي ملاصدرا ملك منوچهري منيريه مولوي مهر مهرابادجنوبي مهناز ميدان ارك ميدان القدير ميدان المپيك ميدان آقانور ميدان بهشت ميدان بهمن ميدان پروين ميدان دركه ميدان رسالت ميدان فاطمي ميدان فرحزاد ميدان فردوسي ميدان قدس ميدان قزوين ميدان قيام ميدان كتابي ميدان گلها ميدان محسني ميدان معلم يافت آباد ميدان ملت ميدان نور ميدان وليعصر ميدان هروي ميرداماد ميرداماد/شريعتي ميردامادوليعصر ميرزاي شيرازي ميرعماد ميگون ميني سيتي نارمك نازي آباد نبرد نصرت نظام آباد نمايشگاه نواب انتها نوبنياد نياوران نيايش /وليعصر نيروهوايي وحدت اسلامي وحيديه ورامين وزراء وصال شيرازي ولنجك ونك ويلا هاشمي هتل استقلال هتل المپيک هتل اوين هفت تير هفت حوض هلال احمر هنگام هويزه ياخچي آباد يافت آباد يخچال يوسف آباد قم متل قو همدان کرمانشاه کاشان کرمان محمودآباد آمل چمستان قائم شهر تنکابن آبادان اراک بندرعباس بندرانزلی قزوین میانه یاسوج بروجرد اشتهارد ابیانه اردبیل ارومیه دماوند کردان بومهن پردیس رودهن قزوین مرند شهرک صنعتی اشتهارد شهرک صنعتی کاسپین شهرک صنعتی چرمشهر شهرک صنعتی شمس آباد شهرک صنعتی ایوانکی شهرک صنعتی گلگون شهرک صنعتی مامونیه شهرک صنعتی عباس آباد شهرک صنعتی ساوه شهرک صنعتی سلفچگان تبریز رشت اصفهان آستارا سبزوار ایوانکی عباس آباد طالقان هشتگرد لواسان کاشان خمین زاهدان زنجان ساری سمنان سرعین طالقان مشهد گرگان گنبد بندرانزلی شیراز بروجرد لاهیجان دیزین ساری سنندج اهواز چالوس ایلام عجبشیر کلاردشت مراغه خوی بانه یزد نوشهر بابل بابلسر کرج ازگل اسکندری استادیوم ایرانشهر آبشار آفریقا آزادشهر آ اس پ اباذر ابوسعید آتی ساز اتابک اکباتان آپادانا آشتیانی احمدآباد آجودانیه اختیاریه آذری آذربایجان طرح آذربایجان ابوذرفلاح آراج آرژانتین آزادی ایرانپارس آهنگ ج جهان کودک جلال ال احمد جامی جام جم جردن جلفا جیحون جمالزاده جماران جمهوری جوادیه جهان آرا جوانمردقصاب جهاد چ چهاردیواری چهاردانگه چیذر چایچی چهارراه لشگر چیتگر ش شکوفه شهدا شیخ بهایی شهرک دریا شیراز شمالی شیراز جنوبی شیر پاستوریزه شوش شهید گلاب شریعتی شهران شهرارا شهر ری شهدا شماره2 شمیران نو شمس اباد شهرک صحرا شهرک گلستان شهر زیبا شهرک با قری شهرک قائمیه شهرک نفت شهرک امید شهرک امیددژبان شهرک آزادی شهرک ازادی ل لاله زار لشگر لویزان ن نارمک نواب نیایش نیاوران نازی آباد نیروی هوائی نوفل لوشاتو م محلاتی مجیدیه شمالی مجیدیه جنوبی معلم مفتح الف امیراکرم ایرانپارس آهنگ ایران زمین ایران خودرو ایران زمین جنت امام زاده داوود استانبول استادمعین احتشامیه انقلاب امام حسین امامت امیرآباد امین حضور اعدام افسریه الهیه اسلامشهر اقدسیه امامزاده حسن امامزاده معصوم امیریه امین آباد اوین امیراکرم ایران زمین شهرک ح حافظ حر حسن اباد حسینی فردوس حشمتیه حق شناسان حکیمیه خ خواجه عبدالله خلیج خاک سفید خانی اباد نو خراسان خزانه خواجه نظام ش شهرک استقلال شهرک غرب شادمان شهرک بهاران شهرک فرهنگیان شادآباد ط طالقانی طوس طرشت غ غار غفاری م مینی سیتی مهرآباد جنوبی مشیریه ملت مهران میدان نماز اسلامشهر میدان نماز شهریار میدان نماز شهرری میدان پالیزی مرزداران مطهری میدان ولیعصر مفتح جنوبی مقدس اردبیلی میرداماد مولوی میدان قدس منیریه منوچهری منصور ملک ملاصدرا متروچیتگر متروصادقیه مترواکباتان متروایران خودرو متروآزادی مترو طرشت مخبرالدوله مختاری محمودیه محمدیه میدان محسنی ایران خودرو امام خمینی ب برج میلاد بیمارستان میلاد بی بی سکینه بلوار تعاون بیهقی بوستان ولایت بهارشیراز بابائیان باقرخان باغ شاطر باقرشهر باغ فیض بسیج بلوار کشاورز برق آلستوم بیمه اکباتان بنی هاشم بهجت آباد بهشت زهرا بهبودی بهمن بهارستان د دروازه شمیران دامپزشکی دولت دریان نو دستواره داراباد دشت بهشت ده ونک دلاوران دانشگاه امام حسین دانشگاه تهران دربند دروس دردشت دروازه دولت دوراهی قپان دیباجی جنوبی درکه دزاشیب دهکده دولت اباد ص صادقیه ف اول صادقیه ف دوم صالح اباد صفائییه ض ضرابخانه ظ ظفر ع عشرت آّباد عباس آباد عباسی عظیمیه کرج عبدل آباد ن ناصرخسرو نبوت نبرد نصرت نظام آباد نمایشگاه نوبنیاد نفت و ویلا ونک ولنجک ورد آورد وزراء وحیدیه شهریار واوان وحدت اسلامی وصال شیرازی وثوق پ پروین پارک ارم پارک ساعی پارک شهر پارک دانشجو پاسگاه نعمت اباد پارک پردیسان پارک جمشیدیه پامنار پونک پل ستارخان پارک ملت پارک نیاوران پارک لاله پیامبر پل مدیریت پارک وی پلیس پیکانشهر پاتریس پاستور پاسداران ابتدا پاسداران انتها پیچ شمیران پل امیربهادر پل رومی پارک بابائیان ر رسالت راه اهن ری ریحانی رودهن رودکی ز زرتشت زعفرانیه زنجان ف فراز فاطمی فیروزبهرام فلاح فرشته فدک فرصت توحید فرصت شیرازی فدائیان اسلام فلسطین فرودگاه امام فرودگاه مهرآباد فرمانیه فردوسی فرجام ق قائم مقام قلهک قائم مقام طرح قلعه مرغی قلعه حسن خان قصرفیروزه قصرالدشت قیطریه قزل قلعه قیام قزوین قنات کوثر قزوین قنبرزاده ه هتل استقلال هتل المپیک هتل بستان هروی هاشمی هاشم آباد هنگام هایپراستار هفت تیر هفده شهریور پ پرند ت تیراژه توانیر تکاوران تجریش توحید تهران ویلا تهرانپارس تهرانسر تهران نو توپخانه ترمینال آزادی ترمینال شرق ترمینال جنوب ترمینال بیهقی س سیروس 13ابان سمنگان سوهانک سبلان ستارخان سراج سردار جنگل سرچشمه سرو سپاه سپه سپهبدقرنی سهروردی سعادت اباد سعد اباد سه راه سلیمانیه سئول سمیه سید خندان سی متری جی ک کاخ نیاوران کریمخان کن کیانشهر کاج کمالی کهریزک کمیل کاشانک کارون کالج کاوه کامرانیه کردستان کوهسار کوهک کوروش گلها گاندی گرگان گلبرگ گمرک گیشا ی یخچال یاخچی آباد یافت آباد یوسف آباد یادگارامام محدوده سرویسهای برون شهری و فرودگاه امام خمینی از کلیه نقاط تهران بزرگ میباشد .

میدان امیرچقماق یزد به گفته دکتر وحدت زاد، مورخ معماری که در ابعاد فضایی میدان بسیار کار کرده است، در قرن پانزدهم توسط جلال الدین امیرچخماق، والی یزد در دوره تیموری ساخته شده است. آنچه امروز در معماری این مسجد مشاهده میشود، بیش از هر چیز متعلق به دوره سلجوقیان است. آرامگاه ستی فاطمه در میدان امیر چخماق یزد نیز که یکی از دیدنیهای این میدان تاریخی محسوب میشود، توسط خود ستی فاطمه پیش از مرگش برای خاکسپاری خودش ساخته شد. در مقایسه با اینکه این بنا قدمت تاریخی بینظیری دارد، مورد توجه و محافظت چندانی قرار نگرفتهاست و ممکن است با گذشت سالها رو به ویرانی رود. با اینکه روز بارونی اونجا رفته بودیم اما بازم قشنگ بود. اما در حال حاضر جاذبه های این شهر افزایش پیدا کرده و در نقاط مختلف آن فضاهای بی نظیری طراحی و ساخته شده است. در آکواریوم اصفهان گونه های مختلف آبزیان، ماهی های آب شور و شیرین، ستاره های دریایی از پنج اقیانوس دنیا در معرض دید تماشاگران و بازدید کنندگان قرار گرفته است. در این باغ که در زمینی به وسعت 67000 مترمربع ایجاد شده است هزاران نوع گل از همه گونه به کاشته شده است. این آکواریوم به صورت مشارکتی با سرمایه گذار خارجی در ارتفاع منهای 6 متر زیرزمین احداث شده است.( با سرمایه گذاری مشترک شرکت اقیانوس آکواریوم ترکیه و شهرداری اصفهان به بهره برداری رسیده است.) مساحت این بنا بالغ بر 3 هزار و 500 متر مربع است و تونل ناژوان دارای 33 آکواریوم است که از جاهای دیدنی اصفهان محسوب می شود. آکواریوم اصفهان دارای 6500 موجود زنده بوده که توانسته حدود 300 الی 350 گونه از ماهی ها و آبزیان 5 قاره را جمع آوری کرده و در این مکان به نمایش عموم بگذارد. تا نشان دهنده ی فضای طبیعی این گونه گیاهان باشد.

40 متر مربع از باغ گل های اصفهان مخصوص گیاهان پیازی است. این مسجد در سال ۸۴۱ ساخته شده است. در داخل ایوان و در ضلع شمال و جنوب به قرینه سه طاق در قسمت فوقانی وجود دارد و در کتیبه پیشانی ایوان و در دو طرف پایه ایوان و پیشانی محراب و در سقف ضربی در سنگ مرمر به خط کوفی معقلی در کاشی نوشتههایی اجاره خودرو جهت سفر به چشم میخورد. در برخی از مواقع این دو بخش پشت سر هم و در برخی با فاصله نوشته میشوند. در آکواریوم شهر دریایی، علاوهبر آبزیان آبهای شور، گونههای دریایی آب شیرین هم نگهداری میشوند. در میدان امیر چخماق بازار، تکیه، مسجد و دو آب انبار وجود دارد. از جمله اقدامات این حاکم یزد میتوان به ساخت مسجد جامع نو، دو آبانبار و یک تکیه اشاره کرد. در این آکواریوم، ۷۰ نوع ماهی در دو بخش اصلی نگهداری میشوند. بیشتر تزیینات این بنای عظیم از کاشی معقلی است( از آن نوع کاشیکاری که با ساخت و تهیه کاشی با ابعاد بسیار کوچک و پهلوی هم قرار دادن آنها صورت میگیرد). درختانی که شکل برگ آن ها سوزنی می باشد در نوع خود جالب و منحصر به فرد است. محبوب ترین قسمت و خوشبو ترین و نازترین قسمت باغ، منحصر به باغ گل رُز می شود.


[ بازدید : 55728 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ شنبه 22 مهر 1402 ] [ 21:50 ] [ سئوکار ایرانی ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر